woensdag 6 oktober 2010

Stelling week 4 Meandra

Over 5 jaar bestaat er geen verschil meer tussen crossmediale concepten en sociale media: een succesvol crossmediaal concept is dan alleen nog te realiseren op basis van een effectieve social media-strategie.

Ik ben het niet eens met deze stelling. Sociale media worden steeds meer gebruikt in crossmediale concepten en dit werkt dan ook erg goed. Toch denk ik dat een succesvol crossmediaal concept niet alleen te realiseren is wanneer er alleen gebruik wordt gemaakt van sociale media. Het ligt aan het product of de dienst die je wilt verkopen. Wanneer het een product is voor oudere mensen, zal het gebruik maken van alleen sociale media niet tot een succes leiden. Het is een feit dat sociale media vooral door jongere mensen worden gebruikt. Oudere mensen gaan ook wel steeds meer gebruik maken van sociale media, maar nooit zoveel als jongeren. Zeker als je mensen van boven de 65 wil bereiken zul je een juiste combinatie van media moeten inzetten. Ik denk dus dat sociale media wel een heel belangrijk onderdeel zijn van een succesvol crossmediaal concept en dat het ook steeds belangrijker gaat worden in de toekomst, maar dat je het wel moet combineren met andere middelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten