donderdag 7 oktober 2010

Stelling week 4 Denise

Over 5 jaar bestaat er geen verschil meer tussen crossmediale concepten en sociale media: een succesvol crossmediaal concept is dan alleen nog te realiseren op basis van een effectieve social media-strategie.

Ik ben het niet eens met deze stelling:
Social media is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Sociale media worden voor diverse campagnes ingezet en vooral bij campagnes die op jongeren gericht zijn. Jongeren maken erg veel gebruik van social media zoals hyves, facebook en twitter. De ' oudere' generatie in Nederland maakt minder gebuik van sociale media. Bij een campagne die specifiek gericht is op ' ouderen' is social media geen basis voor een succesvol crossmediaal concept. Over 5 jaar zullen ongetwijfeld nog meer mensen gebruik gaan maken van social media. Maar er zullen altijd mensen blijven die hiervan geen gebruik (willen) maken. En over 5 jaar worden er nog steeds crossmediale concepten ontwikkeld. Deze concepten moeten ook bekend worden gemaakt bij de doelgroep, en dus ook de mensen die geen gebruik maken van social media. Dus ik ben het niet eens met deze stelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten