woensdag 22 september 2010

Stelling week 2 Michelle

Transmediale storytelling en de mogelijkheid om hier een brede variƫteit van entry points aan te bieden dragen bij aan de inzetbaarheid (en het succes) van een crossmediaal concept.

Ik ben het eens met de stelling. Bij transmediale storytelling gaat het erom dat het verhaal (van bijvoorbeeld een nieuw product) zich via verschillende media verspreidt. Dit sluit aan bij het uitgangspunt van een crossmediaal concept, dat ook gaat om het gebruik van verschillende soorten media. Doordat er verschillende soorten media gebruikt worden, kunnen consumenten toetreden via verschillende niveaus. Het verdiept de ervaring van de consument en motiveert om meer met het product te doen. Door de verspreiding van de verhalen over verschillende kanalen, onstaat er steeds een ander verhaal, dat het interessant maakt voor de consument. Als iets immers steeds hetzelfde blijft, haken de meeste consumenten al snel af.

Dus doordat een verhaal/product via verschillende kanalen aangeboden wordt, verandert het steeds wat leidt tot interesse van de consument. Dat draagt bij aan een de inzetbaarheid en het succes van een crossmediaal concept (gebruik van verschillende media).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten