donderdag 30 september 2010

Stelling week 3 Denise

Voor marketingcommunicatie en reclame is een afhankelijke / geïntegreerde conceptaanpak effectiever dan een autonome / transmediale aanpak.

Ik ben het niet eens met deze stelling. Een autonome/transmediale conceptaanpak wordt vooral gekenmerkt doordat er van het ene medium naar het andere medium wordt gegaan. Elk medium vult het andere weer aan door middel van de specifieke kwaliteiten van het medium. Deze aanpak werkt vaak bij films (hierbij worden games en bordspellen gemaakt), er onstaat een game- community.

Bij afhankelijke/geintegreerde conceptaanpak is de media als het ware met elkaar versmolten. Hierbij kun je meerdere doelstellingen binnen een communicatiedoelstelling behalen.Bijvoorbeeld bij het televisieprogramma X- factor wordt hier gebruik van gemaakt. Er is een wisselwerking tussen televisie en de telefoon.

Het ligt hierbij wel aan de communicatiedoelstelling en welke doelgroep je wilt bereiken, dus een afhankelijke/geintergreede conceptaanpak hoeft niet per definitie effectiever te zijn dan een autonome/transmediale aanpak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten