woensdag 29 september 2010

Stelling week 3 Raymond

Voor marketingcommunicatie en reclame is een afhankelijke / geïntegreerde conceptaanpak effectiever dan een autonome / transmediale aanpak.


Ik ben het niet met deze stelling eens. Het is niet zo per definitie dat een aanpak beter is dan de andere, het hangt heel erg van de doelstelling af


Ten eerste is het belangrijk om te weten wat de doelstelling is. Als het de doelstelling is om in een korte periode bijvoorbeeld Harry Potter populair te maken zal een afhankelijke geintegreerde aanpak het beste zijn. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende soorten media dus waar je ook bent, Harry Potter is overal te zien.


Stel dat de doelstelling is om over meerdere jaren Harry Potter tot icoon te maken is het misschien handiger voor een autonome aanpak. Met deze aanpak kan je elke keer iets nieuws toevoegen. Elk jaar een nieuw spel of een nieuwe game verlengd ook de tijd waarin de doelstelling behaald kan worden. Bij een afhankelijk concept kan het zijn dat het na een tijdje saai wordt er geen nieuwe dingen toegevoegd worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten